Välj en sida

gruppträning

Träna tillsammans

Välkommen att träna gruppträning med oss! Vi har ett brett träningsutbud med olika kondition- och styrkepass för alla. Våra inspirerande instruktörer skapar härlig träning i grupp!

Våra pass

Här finner du beskrivningar till alla de gruppträningspass som vi erbjuder. De allra flesta klasserna kan du gå på minst en gång per vecka, en del kommer dock endast att dyka upp som rullande helgpass eller ersättningspass. Håll även utkik efter våra team- och specialpass som kommer dyka upp under terminens gång!

ABS

Mage mage mage. Coreträning i både intervaller och koreograferade låtar med hjälp av Fria vikter & egen kroppsvikt.

ABS'N'ASS

En Klass där mage & rumpa ligger i fokus. Bålövningar varvas med rumpa/ben-övningar. Vi använder oss av gummiband, vikter, bräda och egen kroppsvikt i koreograferade låtar, avslutas med stretch!

ABS'N'ASS INTERVALL

Mage & rump-övningar varvas i intervaller om 4×30 (10 sek vila). Pulshöjande övningar så som tex. burpees och upphopp görs mellan varje styrkedel i intervaller om 15×4 (5 sek vila). Vi använder oss av gummiband, vikter, bräda och egen kroppsvikt. Detta pass är en utmaning för dig som gillar flås, vi hinner med många olika övningar i de olika intervallerna vilket gör att passet går fort och effektivt. Avslutas med stretch.

BODYWORK

Ett allt-i-ett pass! Under passet jobbar vi oss igenom alla kroppens muskler i koreograferade låtar eller intervaller med hjälp av stång, fria vikter, gummiband och egen kroppsvikt. Däremellan blir det svettfest med konditionsövningar!

BOOTCAMP

Cirkelträning där vi arbetar oss genom 4 block, totalt innehåller Bootcamp 20 olika stationer! Tillsammans tränar vi styrka, uthållighet och kondition i intervaller. Det är ett tufft men väldigt roligt pass där träningen består av många olika redskap men även kroppsviktsövningar. Bootcamp är ett roligt och energifyllt pass där musiken pumpar igång deltagarna att prestera sitt yttersta efter sin egen förmåga.

BOX

I det här passet jobbar vi med olika slag och sparkar. Samtidigt som vi tränar förbättrar du bl.a. din styrka, kondition, snabbhet och balans. Box är anpassat till alla, från nybörjaren till den rutinerade. Kom och testa ett svettigt och roligt pass. Handskar och mitzar finns på plats, men vill du ta med egna handskar går det också bra.

BOOTY

Ett styrkepass där vi tränar främst rumpa. Kommer i kontakt med baksida lår, framsida lår, insida lår och höfter. I koreograferade låtar använder vi oss av gummiband, vikter, egen kroppsvikt samt skivstång för att komma åt så djupt som möjligt.

CORE

En klass med styrketräning för coremuskulaturen, d.v.s. bålen. Vi jobbar mycket funktionellt och i passet ingår därför både rörlighet & balans, vilket stärker kroppens naturliga korsett. Vissa redskap såsom gummiband, stepbräda och fria vikter kan förekomma. 

MINDFULNESS

Fokus på närvaro, andning och kroppsmedvetenhet. Med hjälp av uppmjukande och stärkande yogarörelser, andningsövningar och meditera fokuserar vi på nuet. Denna metod motverkar stress och ger verktyg som deltagaren sen kan jobba med utanför passet i vardagen.

OLYMPEN WOD

Ett crossfitinspirerat pass i mindre grupp med olika stationer och tidsintervall där vi utmanar både din kondition, styrka och explosivitet. Passet har ett nytt fokus varje gång, allt för att du ska utmana dig till max. Det är anpassat både för nybörjare och vana deltagare och den mindre gruppen ger möjlighet till mer individuellt coachande.

POWER

Ett intervallpass med mycket hopp! Övningar där vi jobbar spänst varvas med enkla styrkeövningar. Vi använder oss av bräda och skivstång. Du lägger ribban!

PUMP

Ett koreograferat styrketräningspass i grupp. Låt för låt jobbar vi oss igenom kroppens alla muskelgrupper med skrivstången som vårt främsta redskap. Instruktören sätter sin egen prägel på klassen, men gemensamt för allt pass är att vi tränar både överkropp- och underkroppsstyrka, samt bålen. Skrivstång är ett pass för alla – nybörjare som vältränad. Här kan alla få sig en utmaning!

SPIN

Passet tränar främst kondition då de stora muskelgrupperna i benen får arbeta. Under passet får du uppmaningar om att öka eller minska motståndet på cykeln likaså om du ska sitta på sadeln eller stå upp. Vi kan garantera ett pulshöjande pass där det är du själv som sätter gränserna. Här sätter varje enskild instruktör sin egen prägel på passet.

SWEAT SESSION

Här jobbar vi flås och kondition i intervaller. Hur länge orkar vi? Tills svetten rinner! Vi jobbar mestadels med egen kroppsvikt med redskap som bräda och gummiband kan användas.

TABATA

Ett intensivt intervallpass där vi jobbar både styrka och kondition. Vi använder oss av redskap som bräda, viktskivor, gummiband och skivstång samt en hel del egen kroppsvikt. Intervallerna är 20 sekunder långa med 10 sekunders vila. En tabata består av 8 rundor där två eller fyra övningar varvas. På detta pass kan alla utmanas och det är du som deltagare som lägger ribban!

YOGA FLOW

En klass med fokus på flödet inom kroppen och mellan olika positioner. Vi jobbar med kraft, rörlighet, balans och inre reflektion. I klassen ges olika alternativ, därför är det en klass för både nybörjare och du som yogat tidigare.

YOGA YÍN

En stillsam, meditativ yoga där positionerna hålls mellan 3-5min där fokus ligger på dina Yindelar, leder, ligament och bindväv. Välkommen till en stund där du tillåts att vila i dig själv.

Gruppträningsansvarig

Isabell Fröberg är gruppträningsansvarig hos oss