h

GRUPPTRÄNING!

Välkommen att träna gruppträning med oss! Vi har ett brett träningsutbud med olika kondition- och styrkepass för alla. Våra inspirerande instruktörer skapar härlig träning i grupp!

SCHEMA

GRUPPTRÄNINGSSCHEMA
MåndagTisdagOnsdagTorsdagFredagLördagSöndag
Med reservation för ändringar
08:00 Circle 55
Victor
08.00 Strenght 55
Karin
08:30 Hiit Core*
Karin
10.30 Shifting Strength/Cardio/Spin11:00 Shifting Strength/Cardio/Spin
17:30 Kickboxning
Annie
15.00 Olympen Wod
Julia/Sofia
17:00 Spin 45
Isabell
17:30 Tabata 55
LIna
17:00 Pump 55
Isabell
17:00 Booty 45
Isabell
16:10 Shifting Strenght/cardio/Spin
17:30 Bootcamp 55 **
Fernando
18:30 Mobility
Lina
17:00 Olympen Wod 55
Lina/Sofia
18:00 Spin 45
Erika
17:00 Olympen Wod
NIco
18:00 Pump Max 55
Niki

18:10 Abs n ass
Annie
19:00 Hiit Core 55
Mathilda
18.00 Yoga 55
Helena


* Passet körs varannan vecka alt oregelbundet
h

PASSBESKRIVNING

Här finner du beskrivningar till alla de gruppträningspass som vi erbjuder. De allra flesta klasserna kan du gå på minst en gång per vecka, en del kommer dock endast att dyka upp som rullande helgpass eller ersättningspass. Håll även utkik efter våra team- och specialpass som kommer dyka upp under terminens gång!

 

 

Abs'n'ass
En Klass där mage & rumpa ligger i fokus. Bålövningar varvas med rumpa/ben-övningar. Vi använder oss av gummiband, vikter, bräda och egen kroppsvikt i koreograferade låtar, avslutas med stretch!

In this class we focus on abs and ass. Torso exercises collaberate with ass/legs-exercises. We use rubberbands, weights, boards and own body weight in coreographed songs. In the end we stretch!

Abs´n spin
Ett kombo-pass i 75 minuter. Vi börjar i gruppträningssalen med att träna mage (core) i ca 35 minuter. Vi använder oss av egen kroppsvikt, vikter, pilatesboll och gummiband. Därefter förflyttar vi oss till spinningsalen och kör ca 30 minuter spinning med fokus på backe för att jobba rumpa och ben. Långa och korta intervaller med mycket motstånd för att få upp flåset ordentligt.

Abs'n'ass Intervall

Mage & rump-övningar varvas i intervaller om 4×30 (10 sek vila). Pulshöjande övningar så som tex. burpees och upphopp görs mellan varje styrkedel i intervaller om 15×4 (5 sek vila). Vi använder oss av gummiband, vikter, bräda och egen kroppsvikt. Detta pass är en utmaning för dig som gillar flås, vi hinner med många olika övningar i de olika intervallerna vilket gör att passet går fort och effektivt. Avslutas med stretch.

Booty

Ett styrkepass där vi tränar främst rumpa. Kommer i kontakt med baksida lår, framsida lår, insida lår och höfter. I koreograferade låtar använder vi oss av gummiband, vikter, egen kroppsvikt samt skivstång för att komma åt så djupt som möjligt.

Booty n´spin

Booty n´ spin Ett kombo-pass i 75 minuter. Vi börjar i gruppträningssalen med att träna rumpa i ca 35 minuter. Vi använder oss av gummiband, ankelvikter, egen kroppsvikt och viktskivor. Därefter förflyttar vi oss till spinningsalen och kör ca 30 minuter spinning med fokus intervaller och flås.

Circle Training

En klass med styrketräning för hela kroppen i olika stationer.  

Core

En klass med styrketräning för coremuskulaturen, d.v.s. bålen. Vi jobbar mycket funktionellt och i passet ingår därför både rörlighet & balans, vilket stärker kroppens naturliga korsett. Vissa redskap såsom gummiband, stepbräda och fria vikter kan förekomma. 

Cardio

Ett helkroppspass där mesta fokus är på flås! Hela kroppen utmanas i kondition, styrka och rörlighet. Vi arbetar ett visst antal övningar så många varv som möjligt på vår egna station. Redskap som fria vikter, hantlar, kettlebells, hopprep, bräda och gummiband kan förekomma. Välkommen på en riktig utmaning och svettfest!

HIIT

HIIT – ”High intensity interval training”, är en träningsform där tanken är att du verkligen skall pressa dig själv till max. I högintensiva intervaller om 45 sekunder jobbar vi med olika enkla övningar som är effektiva och funktionella. Finns i fyra olika varianter: 

STRENGTH – här jobbar vi styrka i ett högt tempo med skivstången som vårt främsta redskap. 

CORE – utmana dig själv och testa core i intervallform! Vi växlar mellan att jobba mage/rygg och sida!

PLYO – ett riktigt härligt pass som riktigt får det att kännas i ben/rumpa. Plyo är spänst och hopp, så du får dessutom riktigt bra konitionsträning på köpet! 

CARDIO – det svettigaste passet av dem alla! Kom och kör järnet, pulsen ska upp till max!

Olympen Wod

Ett crossfitinspirerat pass i mindre grupp med olika stationer och tidsintervall där vi utmanar både din kondition, styrka och explosivitet. Passet har ett nytt fokus varje gång, allt för att du ska utmana dig till max. Det är anpassat både för nybörjare och vana deltagare och den mindre gruppen ger möjlighet till mer individuellt coachande.

Outdoor Bootcamp

Ett pass där vi arbetar både med att förbättra vår styrka och kondition. Vi arbetar i stationer där vi använder vår egen kroppsvikt och de redskap som finns tillgängliga utomhus. Även vissa inslag av löpning finns i passen.

Mobility
Pump

Ett koreograferat styrketräningspass i grupp. Låt för låt jobbar vi oss igenom kroppens alla muskelgrupper med skrivstången som vårt främsta redskap. Instruktören sätter sin egen prägel på klassen, men gemensamt för allt pass är att vi tränar både överkropp- och underkroppsstyrka, samt bålen. Skrivstång är ett pass för alla – nybörjare som vältränad. Här kan alla få sig en utmaning!

Pump Upperbody

Ett koreograferat styrketräningspass i grupp. Låt för låt jobbar vi oss igenom överkroppens alla muskler samt rygg & mage med skivstången som vårt främsta redskap. Fria vikter, hantlar, gummiband och egen kroppsvikt kan förekomma. Pump Upperbody är ett pass för alla – nybörjare som vältränad. Här kan alla få sig en utmaning!

Powerstep

Ett koordination- och styrkepass. Vi jobbar låt för låt med varvade block av Step och styrka. Stepdelen är konditionskrävande då vi gör många explosiva hopp på brädan. I styrkedelen används redskap som fria vikter, gummiband, skivstång och egen kroppsvikt. Ett flåsigt pass för dig som vill kombinera både kondition och muskler.

Spin

Passet tränar främst kondition då de stora muskelgrupperna i benen får arbeta. Under passet får du uppmaningar om att öka eller minska motståndet på cykeln likaså om du ska sitta på sadeln eller stå upp. Vi kan garantera ett pulshöjande pass där det är du själv som sätter gränserna. Här sätter varje enskild instruktör sin egen prägel på passet.

Tabata
Ett intensivt intervallpass där vi jobbar både styrka och kondition. Vi använder oss av redskap som bräda, viktskivor, gummiband och skivstång samt en hel del egen kroppsvikt. Intervallerna är 20 sekunder långa med 10 sekunders vila. En tabata består av 8 rundor där två eller fyra övningar varvas. På detta pass kan alla utmanas och det är du som deltagare som lägger ribban!

Yoga Flow

En klass med fokus på flödet inom kroppen och mellan olika positioner. Vi jobbar med kraft, rörlighet, balans och inre reflektion. I klassen ges olika alternativ, därför är det en klass för både nybörjare och du som yogat tidigare.

Yoga Yín

En stillsam, meditativ yoga där positionerna hålls mellan 3-5min där fokus ligger på dina Yindelar, leder, ligament och bindväv. Välkommen till en stund där du tillåts att vila i dig själv.

PowerYoga

Power är en klass med kraft, rörlighet och balans i sekvenser där kroppen flödar och utmanas fysiskt. Passar nybörjare.

INSTRUKTÖRER

GRUPP@VUGI.NU

ISABELL FRÖBERG – Ansvarig

Pump, Abs´n´ass, Cykel, Powerstep

Annie

Kickboxning, Tabata, Yoga, Step, Core mm

HELENA ROOS

Cykel, Yoga

JULIA

EFIT, Tabata, Olympen Wod

FERNANDO CEVALLOS MORALES

Box, Bootcamp, Spin

KARIN SÄLLSTRÖM

Circle

Michelle Bergström

Tabata, HIIT

Tess Walter

HIIT

Anna Hast

Yoga

VICTOR JOHANSSON

HIIT, Tire Bootcamp

KLARA ERIKSSON

Cirkelpass, Tabata, HIIT

Erika Sickeldal

Spin

Niki Diamadidou

HIIT, Tabata, Pump Max  mm

LINA MODIN SVEDBERG

Pump, Bootcamp, Tabata, Olympen Wod 

Mathilda Henriksson

Cirkelpass, Tabata, HIIT

Sofia Lindell

Olympen Wod

SARA AMATI

Tabara, Core, Abs, Booty mm

}

RECEPTION

Mån-Fre 12.00-19.00

}

GYM

Mån-Sön 05.00-23.00

BESÖKSADRESS

Slottsallén 23
352 52 Växjö

KONTAKT

0470-824 00
olympen@vugi.nu